Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Svečiuose menininkė APPIAS ALBINA


Šiandien Imsemoje svečiavosi nepakartojama jauna menininkė Appias Albina, kurianti išskirtine grafikos technika.

Taip malonu buvo šnekučiuotis apie kūrybą, gyvenimą ir net orą, o akyse matyti žibantį kūrybinį potencialą. Kviečiame susipažinti artimiau ir pasigrožėti nuostabiais APPIAS ALBINA kūriniais.





Visais Appias Albina kūriniais pasigrožėti galite čia: https://www.appiasalbina.com/monotype

1. Iš kur esi kilusi ir kaip menas atsirado tavo gyvenime?

Esu Albina Appias (tikrasis vardas Jevgenija Jones), Vilnietė, visada gyvenau čia. Labai myliu šį miestą, sunku būtų su juo išsiskirti. Čia baigiau dailės akademiją, gavau grafinio dizaino magistro laipsnį. Visada svajojau būti tapytoja, bet įstojau į dizainą, nes šį profesija atrodė “aiškesnė“  tėvams, o tapyt, sakė jie, visada galėsi ir dizainere būdama – nemelavo😊

2. Apibūdink savo meną, kaip gimė mintis užsiimti šia technika?

Mano technika yra unikali, didesnio formato Autorinė Monotipiją, kurios pagrindas yra kopijavimo popieriaus termo spaudas ir kolagrafijos technikos. Šią techniką metai iš metų “lipdžiau” iš įvairių eksperimentų. Būtent šį autorinė technika yra mano pagrindinis kūrinys. Darbų siužetai - gyvūnijos ir augalijos pasaulis.

3. Kas tau yra kūryba?

Tikriausiai kūryba tapo stipriausiu troškimu tada, kai pajutau, kad atradau savo techniką ir stilių. Iki to laiko man patikdavo eksperimentuoti, mokytis, tada  kūryba ir buvo mano mokymasis, o tikslas buvo - procesas. Per tą procesą gimė mano unikalus stilius, asmeninis instrumentas, kuriuo aš išmokau groti, o jau nuo to momento tikslu tapo nebe procesas, bet pats kūrinys. Kūryba tapo instrumentu įgyvendinti idėją, tai mano būdas kalbėti ir kitiems išsakyti savo mintis. Aš labai greitai pradedu jaustis nebyli ir nereikalinga, jei neturiu galimybes išsilieti ant popieriaus. Matyt, kūryba man yra komunikacija... tik neaišku su kuo - su žiurovu, ar pačia savimi…
4.  Ką savo kūryba nori parodyti ar pasakyti? Kaip gimsta tavo darbai?

Aš manau, menas menininkui yra ėjimas iš savęs, išsiliejimas, o menas žiurovui - nėrimas į savo vidines gelmes.
Man patinka galvoti, jog aš atveriu langą į žiūrovo vidinę pasaką, paleidžiu prisiminimų mechanizmą, rodydama pasaulį per mano “projektorių”. Tai nereiškia, kad būtent taip matau paukščius, kaip piešiu, čia labiau apie tai, kad rodant tam tikrą paukštį per mano “prizmę”, žiūrovas pamatys dar ir štai tiek daug-  įvairių dulkyčių, siūlų, karoliukų, paparčio šakelės trupinėlių, vibruojančių ir mirksinčių trukdžių, kaip senoviniame filme, ir kažkas sutaps su jo sielos dulkytėmis… Ir taip prasidės dialogas tarp kūrinio ir žiūrovo… bet aš tų dialogų dažniausiai jau nebegirdžiu…

5. Iš kur semiesi įkvėpimo?

Mano technika labai glaudžiai susijusi su tekstūromis, gamtos ir žmonių pagamintomis medžiagomis, ir įkvėpimas dažniausiai ateina iš gamtos, manau, kaip ir daugeliui menininkų. Aš iš tų, kurie gali valandą spoksoti į kokį akmenėlį, lapą, ar sėklą. Bet yra dar vienas, labai man svarbus įkvėpimo šaltinis - iliustruotos gamtos istorijos enciklopedijos. Turiu visą kolekciją senovinių gamtos knygų, iliustracijų, reprodukcijų, kurie saugo dar tų laikų kūrybą, kai pagrindiniai gamtos vaizdavimo menininkai būdavo mokslininkai. Turbūt niekada nepabos nagrinėti jų kruopščius, detalius darbus.

6. Kokia yra tavo kūrybinė aplinka, ar turi kažkokį kūrybinį ritualą?

Kiekvienas mano darbas prasideda nuo tinkamų tekstūrų parinkimo mano kalkės kolekcijoje (medžiagą darbams renku visada, iš visur, ir perkeliu ją ant kopijavimo popieriaus). Tai yra beveik “šamaniškas” ritualas - išdėlioju aplink save juodus kalkės lapus su jau užfiksuotomis jose tekstūromis, (gaunasi tiesiog eilės juodų gabalėlių, lyg mandala), pakeliu kiekvieną lapą ir žiūriu į jį prieš šviesą, ieškau tinkamo, dėlioju į skirtingas krūveles. Dažnai peržvelgiu apie šimtą lopinėlių, ieškodama to vienintelio tinkančio rašto. Tai užtrunka… Tuo metu aplink tyla, nereikia jokios muzikos, ar kitų trukdžių, tik šlama ploni popieriaus gabalėliai ir galvoj gimsta kūrinys.

7.  Kiek darbų esi išleidusi į pasaulį?

Šiam momentui esu sukūrusi daug darbų, nesuskaičiuosiu, daugiau nei porą šimtų. Labai daug jų “išskrido iš namų”.



8. Kokios artimiausios parodos laukia?

Artimiausia paroda bus Taline vasario pradžioje. Kolekcija “Drugiai” bus keliaujančios parodos “Stiklinis kokonas” dalimi. Kitas projektas - balandį, dalyvausiu didelėje rinktinių menininkų parodoje, kuri vyks Sankt Peterburge, Rusijoje.

9. Kokiomis priemonėmis naudojiesi kurdama?

Mano pagrindinė priemonė yra juodas kopijavimo popierius ir pieštukas.

Dėkoju labai už pokalbį ir linkime tų neišsisklaidančių mažų dulkyčių, sukeliančių kūrybinius impulsus!
 

Appias Albina prisirinko išbandyti glėbį UAB “Imsema” priemonių- mėlynos spalvos kopijavimo kalkes PELIKAN ir juodos spalvos kopijavimo kalkes FLAMINGO, juodos spalvos  KOH-I-NOOR pieštuką (presuota pastelė) Gioconda Negro, nuostabaus, įvairių storių ir faktūrų, natūralaus piešimo ir tapybos popieriaus HAHNEMUEHLE, eskizavimo blonknotą iš gausios ir nepakartojamos
 bloknotų serijos SMLT , bei daugybę faktūrinio dekoratyvaus popieriaus FOLIA savo mažytėms paveikslų paslaptims- vibruojantiems ir mirksitiniems elementams, įtraukiantiems žiūrovą žvelgti giliau. Lauksime menininkės nuomonės ir eksperimentų su šiomis priemonėmis rezultatų😊

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Šįkart veiduose nepakartojama, savitą, iškart atpažįstamą braižą turinti tapytoja Inga Noir Mrazauskas. Susitikome paplepėti dar žiemai nesibaigiant, tačiau pokalbis buvo toks šiltas, kad prisimenant jį, atrodo pavasaris jau senų seniausiai atkeliavęs:)  Labai įdomu buvo paslampinėti po menininkės namus...O dar tos dirbtuvės viršutiniame aukšte.... Nekasdien juk geri kavą apsuptas tokia ramybe alsuojančioje ir aliejiniais dažais dvelkiančioje aplinkoje ! Tapytoja Inga Noir Mrazauskas Kviečiame paskaityti visą interviu su menininke ir aplankyti jos internetinę svetainę, kur panirsite į tikrą meno pasaulį  http://inganoir.com/ . Iš kur esi kilusi ir kaip menas atsirado tavo gyvenime? Esu gimusi ir užaugusi Vilniuje. Vizualieji menai mane domino nuo pat vaikystės; mėgau piešti tiek kiek save pamenu. Jau tada, kai vaikystėje supratau, kad per piešinį man patinka išreikšti save, žinojau, jog norėčiau toje srityje dirbti. Baigiau dizaino studijas, tačiau galiausiai pasi

Kūrybinė pamokėlė “Darbo knygos, užrašų knygutės, albumo ar telefono dėklo dekoravimas“

Artėja gražiausios metų šventės, ir taip norisi nustebinti savo pačius  brangiausius artimuosius ir draugus vienetinėmis nepakartojamomis  dovanomis. IMSEMA  www.imsema.lt  kartu su dailės bei dekoravimo priemonių gamintojais TAIR  http://www.tairtd.ru  siūlo jums puikią idėją ir žingsnis po žingsnio parodo, kaip nesudėtingai, savo paties rankomis, ją pasigaminti 😊.  Sugebės kiekvienas, o rezultatas nustebins! Dienoraščio, telefono dėklo ar kito Jūsų pasirinkto objekto dekoravimui jums reikės šių priemonių: • Pavyzdyje dekoruotas A5 formato dienoraštis, tačiau jūs galite apsirinkti kažką įdomesnio 😊 ; • liniuotė; • matlankis; • priemonės paviršiaus nuriebalinimui (alkoholio sudėties valiklį pirma išbandykite ant nedidelio plotelio, kad įsitikintumėte, jog valiklis nekenkia ir nepakeičia dekoruojamo objekto spalvos; • medvilniniai tamponėliai arba vatos pagaliukai, klaidų nuvalymui- kas gi neklysta :D ; • "TAIR" akrilo kontūrai stiklui: